Monday, November 17, 2008

Dan Rather’s Lawsuit Shows Role of G.O.P. in Inquiry

When Dan Rather filed suit against CBS 14 months ago — claiming, among other things, that his former employer had commissioned a politically biased investigation into his work on a “60 Minutes” segment about President Bush’s National Guard service — the network predicted the quick and favorable dismissal of the case, which it derided as “old news.”

So far, Mr. Rather has spent more than $2 million of his own money on the suit. And according to documents filed recently in court, he may be getting something for his money.

Using tools unavailable to him as a reporter — including the power of subpoena and the threat of punishment against witnesses who lie under oath — he has unearthed evidence that would seem to support his assertion that CBS intended its investigation, at least in part, to quell Republican criticism of the network.

Among the materials that money has shaken free for Mr. Rather are internal CBS memorandums turned over to his lawyers, showing that network executives used Republican operatives to vet the names of potential members of a panel that had been billed as independent and charged with investigating the “60 Minutes” segment.

Mr. Rather attracted the ire of Republican bloggers and talk radio in particular after the segment, which was broadcast on a weekday edition of “60 Minutes” in September 2004. It purported to have unearthed evidence about favorable treatment extended to President Bush during his Vietnam-era service in the Texas Air National Guard.
Gazillionaires own 'the media'. Gazillionaires love tax breaks. The media has a conservative bias.


On the other hand, reality has a liberal bias.


Post a Comment

<< Home